Vo svete internetu treba ísť s dobou. Môžeme z neho mnohé vyťažiť a vo svete biznisu tobôž. Ako? Predsa šikovnou reklamou. Vysvetlíme vám ako na to.

Čo je to PPC?

Pay-per-click (PPC) je online reklamný model, v ktorom inzerent platí vydavateľovi zakaždým, keď sa na reklamný odkaz „klikne“. Alternatívne je PPC známy ako model ceny za kliknutie (CPC). Model platby za kliknutie ponúkajú predovšetkým vyhľadávače (napr. Google) a sociálne siete (napr. Facebook). Google Ads, Facebook Ads a Twitter Ads sú najobľúbenejšie platformy pre úspešnú PPC reklamu.

Ako funguje PPC model?

Tento model je primárne založený na kľúčových slovách. Napríklad vo vyhľadávačoch sa online reklamy (známe aj ako sponzorované odkazy) zobrazujú iba vtedy, keď niekto hľadá kľúčové slovo súvisiace s inzerovaným produktom/službou. Preto spoločnosti, ktoré sa spoliehajú na reklamné modely s platbou za kliknutie analyzujú kľúčové slová, ktoré sa najviac vzťahujú na ich produkty/služby. Investovanie do relevantných kľúčových slov vedie k vyššiemu počtu kliknutí a teda k vyšším ziskom. Aj preto je tento model v súčasnej dobe tak populárny a úspešný.

PPC model sa považuje za výhodný pre inzerentov aj poskytovateľa reklamného priestoru. Pre inzerentov sa oplatí, pretože poskytuje možnosť inzerovať produkty/služby konkrétnemu publiku, ktoré aktívne vyhľadáva súvisiaci obsah. Okrem toho dobre navrhnutá PPC reklamná kampaň umožňuje inzerentovi ušetriť značné množstvo peňazí, lebo hodnota každého kliknutia potenciálneho zákazníka prevyšuje náklady na kliknutie zaplatené poskytovateľovi.

Pre spomínaných poskytovateľov predstavuje model platby za kliknutie primárny tok príjmov. Ide napríklad o Google a Facebook, ktoré svojim zákazníkom poskytujú bezplatné služby (vyhľadávanie na webe a sociálne siete). Online spoločnosti sú schopné speňažiť svoje bezplatné produkty pomocou online reklamy, najmä teda PPC modelu.

PPC pre vaše podnikanie

Pre vašu firmu, rovnako ako pre tisícky iných bude takáto reklama taktiež výhrou. Znamená to totiž ľahké a rýchle nadobudnutie navštevovanosti webu, či zvýšenie predaja internetového obchodu. S konkrétnym návrhom modelu vám pomôžu odborníci z reklamných agentúr. Navštíviť môžete napríklad vyhľadávanú reklamnú agentúru v Žiline, Bratislave či Košiciach.

V reklamnej agentúre vám môžu nakoniec vždy poskytnúť ucelené a komplexné riešenie, ktoré okrem spomínanej PPC reklamy začlení aj iné typy online či offline reklamy vhodné pre váš biznis a zisk nových zákazníkov.