Tretinu áut predaných v októbri v Nemecku bolo možné pripojiť do elektrickej zásuvky. Tento úspech nie je náhodný.
Krásny a zelený október. Každé tretie auto predané v Nemecku malo elektromotor a zástrčku. Elektromobily tvorili minulý mesiac 30,4 percenta. Ešte pár takýchto mesiacov a budú tam mať druhé Nórsko, kde trh ovládol silne dotovaný predaj elektromobilov. V Nórsku stačili peniaze darované v rôznych formách, v Nemecku to nie je také jednoduché.
Na vlne krízy
Kríza v polovodičovom priemysle dala úžasnú predstavu o tom, v čom je najväčšia medzera v presviedčaní zákazníkov k elektrickému pohonu. No a autá s vnútorným spaľovaním sú stále dostupné a to je chyba. Ak sa minú, dôjde k automatickému posunu smerom k elektromobilom. Tento jednoduchý trik vám ušetrí veľa peňazí.
V Nemecku sa dostupnosť spaľovacích áut znížila v dôsledku polovodičovej krízy. Ich predaj klesol, no nevzniklo vákuum, rýchlo sa zaplnili elektromobilmi, ktoré boli predajne veľmi úspešné. Všetky znamenia hovoria, že elektromobily by mali trpieť viac ako tie spaľovacie. Ford Focus vyžaduje pri výrobe použitie 300 čipov, elektrický Mach-E ich potrebuje 3000. Ford Mach-E by mal stratiť, pretože jeho polovodiče vystačia na 10 dieselových Focusov, ale vyhrávajú elektromobily.
Výborná príležitosť
V Nemecku funguje systém dotácií na nákup elektromobilov a plug-in hybridov. Finančná injekcia je dôležitým krokom k nákupu elektromobilu. Na kúpu elektromobilu môžete získať štátnu podporu až 6 000 eur a predajca môže pridať ďalších 3 000 eur. To je už lákavá ponuka.
Výrobcom sa oplatí presunúť bremeno výroby na elektromobily. Zákazníci vidia obmedzenia v konfigurácii spaľovacích áut, strašne dlhé čakacie doby a potom pretočia očami nad zoznam príplatkov a pod nos sa im strká elektromobil.
Výrobca je spokojný, má vyššiu maržu a ďalšiu nemenej cennú vec, každý predaný elektromobil pomáha plniť stanovený limit priemerných emisií oxidu uhličitého pre jeho modelový rad. Správna cesta pre všeobecnú spokojnosť a spoločenské blaho.
Leave A Comment